:: PeLaWaT ::

Isnin, 5 Disember 2011

.: JaLuR :. --- DaLaM kEnAnGaN --

Salam...

Jalur dah pergi... Ye, Jalur DAH PERGI... perginya mengadap Ilahi.... krn Allah lebih Maha Menyayanginye... Patut la semalam tak nmpk kelibat dia... Tak dtg bila dipanggil makan... Dan tak dengar ngiauannya yg riuh keliling umah sptmana yg dia lakukan dlm tempoh seminggu ni... Mungkin Jalur mengiau camtu sbb dia nak bgtahu yg dia akan pergi tak lama lg... Mungkin dia nak ucapkan selamat tinggal kpd Mami nye ni tp saya sikit pun x memahami erti ngiauan nye tu... T_T

Kira² jam 5.30 ptg tadi, tubuh kerasnya ditemui terbujur kaku di tepi umah... En somi yg temuinye dulu... Ade sedikit darah kuar dr mulut dan sedikit najis kuar dr duburnye... Mungkin Jalur keracunan... Mungkin termakan sesuatu yg beracun di luar umah... Ermm.. ntah la.. Punca kematiannye tak diketahui... Apa²pun, jasadnye tlh selamat disemadikan bbrp meter dr tempat dia ditemui mati... 

 Sewaktu mula² ditemui pd Julai lalu...


Hari demi hari semakin comel...
  

Semakin kamcing dgn abg Oghen nye... 
Suka tido sama²...


 Walau makan banyak, tapi tubuhnye tetap tecik je...


 Sejak 10 hari yg lalu, diajar utk duduk di luar umah sbg peneman bbrp kucen baru...


 Wajah terakhir Jalur kira² 3-4 hari sblm pemergiannya...



Akhirnya, pergi jua sekor anak Mami setelah lbh kurg 5 bulan saya menjagenye... Sekejap sgt dia hadir dlm idup saya... Tiada lagi keletah nakalnya... Tiada lagi kedengaran suaranya... Tapi, inilah takdir yg telah Allah tentukan... Walau perit utk diterima, tapi saya perlu redha dan tabah demi anak² bulus yg lain... 



"Jalur, pergilah dikau dengan aman... 
Maafkan segala kekurangan semasa Mami menjage mu...
Semoga dikau tenang berada di sisiNya Yang Maha Esa... 
amin ya rabbal 'alamin..."
"RIP Jalur Tecik Mami"




**Maafkan saya jika entry ini membuatkan kalian sedih membacanye spt saya... Y_Y




12 ulasan:

  1. Disana tempatnya, bersama Penciptanya...aminnn...

    BalasPadam
  2. Redhakan pemergiannya shaz, di tempat yg kekal abadie :(

    BalasPadam
  3. insyallah Jalur tenang dsana...sana adalah tempat yang terbaik untuk dia

    BalasPadam
  4. >> t/kasih kak Kim... amin...

    >> sedih sgt bila dia dah x de ni, Lin... tapi Shaz kena gak redha kan... :"(

    >> insyaAllah, mudah²an begitu la cik Marie...

    BalasPadam
  5. RIP Jalur....

    Shaz tabahkan hati yer....

    Shaz dah buat yg sehabis baik utk menjaga mereka..jgn salahkan diri Shaz yer..tentu Jalur gembira sepanjang bersama dgn Shaz :)

    BalasPadam
  6. Jalur sudah aman di sana..:(

    BalasPadam
  7. >> sedih sgt, MM... tp shaz akan cuba kuatkan ati... t/kasih ye MM... :")

    >> amin... t/kasih, cikgu... :"}

    BalasPadam
  8. RIP Jalur..mambetty sekeluarga tumpang sedih =(

    BalasPadam
  9. >> t/kasih mamabetty... pemergiannye amat² memeritkan... :"(

    >> baik KW... akan terus bersabar walau masih teringat² lg ni... ape²pun thanks KW...

    BalasPadam
  10. kmungkinan termakan haiwan beracun.
    anyway..bykkan bersabar..bertemu kelak di sana

    BalasPadam
  11. >> aYenZ JamiL... mungkin gak kot... ntah la.. huhu... t/kasih ye... insyaAllah jumpe kat sana nanti.... ;"}

    BalasPadam